Friday, January 11, 2008

Sistem (1) : Version 1.0 'dia' seolah-olah bernyawa

January 11, 2008



'dia' seolah2 hidup. 'dia' seolah2 bernyawa. 'dia' sering bercerita tentang 'sesuatu' menggunakan non-natural language. kononnya aku telah siapkan fractal analysis utk mencari the best among entry at the certain point. dengan cara menetapkan (15 conditions mengikut kedudukan hi dan lo candle) * (2 weak or strong signal mengikut jenis candle) * (2 fractal up/down) = 60 conditions

Setiap TF..... paparkan kesemuanya dalam satu paparan... Barulah aku dapat gambaran rupa bentuk fractal yg kemungkinan dimaksudkan oleh chaos teory..... Sememangnya rawak dan sentiasa berulang.... Mungkin ... Tapi rasanya tak penting untuk ku ketahui sebab objektif utk dapatkan entry point dah tercapai.

Setelah mengamati dengan teliti.... terdapat satu lagi yg aku nak tambah... MTF_GannZigZag mengikut style trading yg telah lama ku amalkan. dengan cara ini aku tak lagi perlu belek-belek tf.... Cukup dengan paparkan tf m5 sahaja....

Objektif :
  1. Untuk mengurangkan human-error ketika membuat analisis....
  2. Mengenalpasti dan sentiasa dalam keadaan alert terhadap tanda-tanda awal atau range di mana wave akan berubah.
Sooner or later... aku akan menjadikan 'dia' serasi dengan aku.