Sunday, January 13, 2008

Sistem (2) : Version 1.x "Ceiling to Floor"

January 13, 2008


Akhirnya dapat gak siapkan MTF_GannZigzag....aku dapati melalui backtest..... apabila sesuatu dilakukan terhadapa MTF_GannZigzag, ia seolah2 bertindak mengikut konsep 'Ceiling to Floor'.... sebenarnya ini yg telah lama kucari (meskipun mungkin tak sehebat indi bro danishfx sekurang2nya aku dah temui satu yg memiliki konsep serupa....). Setakat ni aku rasa dah berpuas hati.... Cuma satu jerr yg aku perlukan sekarang.... 'disiplin'. Bab ni yg aku lemas skit dengan masa yg begitu terhad utk enter market (sibuk dengan kerja2 harian).... Aku kena optimumkan penggunaan masa....

P/s
K.... dah puas bercerita tentang forex.... ini sedikit falsafah aku tentang takdir.iaitu....aku percaya pada takdir.... meskipun demikian.... aku tidak pernah membaca apa yg tertulis dalam suratan azali... dan aku juga tidak memiliki hak utk bertanya kenapa takdir jadi begini.... disebabkan alasan ini aku akan berusaha dan terus berusaha. who knows?