Monday, February 11, 2008

Latar belakang (5) : "Probabilities" Trading Style

February 11, 2008



'ceiling to floor'@5 minutes system... @BlueDream's System....

Buka trading platform... dalam tempoh 5 minit jerr dah dapat signal....

Enter post dan close pada masa yg singkat

Apakah asas kepada EW.... pattern head and shoulders..... double top.... etc...

Jika aku beri jawapan.... jawapan yg akan aku beri adalah pattern 123....

Apakah yg wujud pada setiap hammer.... engulfing.... shooting star... etc (or what ever you want to call it)....

Jika aku perlu bagi jawapan.... fractals wujud pada setiap pattern tersebut

p/s...
However ini adalah berfikir cara programmer.... jika tidak ada benda asas.... tak mungkin benda yg kompleks akan wujud.... that's why I love candletidak semestinya org perlu ikut cara programmer berfikir....

Dan satu lagi yg aku lupa... trade berdasarkan 'kebarangkalian@probabilities' adalah style aku.... Sebab itu akan pertimbangkan semua keadaan..... dan aku akan trade pada kebarangkalian yg tinggi....

Dan 'Sun Tzu Art of War' : Kebolehan meramal ialah apabila kita bersedia pada segenap tempat dan penjuru' adalah falsafah trading aku....

p/s :
Sun Tzu Art of War : datang awal ke medan peperangan.... nantikan musuh dengan penuh kesabaran dan perasaan tenangbagaimana? buka trading paltform.... dan jangan kelam kabut enter post sehingga anda benar2 memahami apakah sebenarnya yg sedang berlaku dalam market.... dan nantikan best entry (80% fractal)