Thursday, February 21, 2008

Indicator (3) : "MTF RSI Close History"

February 21, 2008
Aku teruskan cerita utk indi ketiga iaitu RSI Close History...
Menceritakan tentang kedudukan RSI semasa dan RSI dalam 4 close candle yang sebelumnya.... Juga aku tidak melakukan apa2 yg luar biasa... Aku just ikut cadangan otai2 dalam dunia forex... iaitu apabila nilai '>50'... ambil signal BUY sahaja dan apabila '<50'>
Nombor yg terpapar kat screen dalam bentuk peratus menceritakan hal tersebut.... semakin besar nilai angka... semakin jauh kedudukan RSI dari paras 50...
+ve bermakna lebih besar dari level 50 dan color menjadi biru... dan sebaliknya.
Jika angka adalah kecil.... kemungkinan RSI cuba test level 50 tersebut atau cuba utk melepasi level tersebut.
Bila OS color menjadi pink.... dan bila OB color menjadi aqua.
p/s
Aku juga ingin nyatakan bahawa aku tidak mengetahui semua perkara dan aku malas nak ambil tahu semua perkara.... tetapi apabila sesuatu perkara perlu untuk kuketahui.... aku akan berusaha mendapatkannya...
Stoch dan RSI tu sebenarnya takder beza dengan yg biasa.... segala pengiraan dan formulanya sama.... Aku just transform rupabentuk untuk memudahkan aku membacanya.... Bagi aku OB dan OS considered high risk... tapi tak semestinya price akan berubah arah.