Tuesday, February 26, 2008

Kajian (4) : Trend HI LO

February 26, 2008

"dan seperti yg aku kata... aku tidak tahu semua perkara...
kecuali jika aku betul-betul ingin tahu aku akan berusaha... style dan sumber kekuatan aku terletak pada 'focusing'"


BD... Sesungguhnya aku suka dengar ayat kor yang aku BOLD... Bagi aku itulah dikatakan EDGE dalam trading... ..
Aku terbaca kata2 soros kenapa currency moves...
  1. Inside factor..
  2. Outside factor
  3. Unknown factor...
So sebab ada unknown factor yang menyebabkan currency moves.... maka betullah ayat kor untuk tidak perlu tahu semua perkara.... Bagi aku focus on what you know is better daripada enter market secara random...
Bak kata napoleon hill... untuk berjaya dengan sesuatu bidang; anda kena obsess dengan apa yang anda buat... Hingga masuk dalam mimpi... aku yakin semasa mandi hang masih memikirkan tentang theori disebalik methodologi ini...(aku rasa ler)...
p/s:
How you define trend in your method??
JC


Trend... aku pun tak begitu pasti apa cara sebenarnya yg aku tengah guna ni... mungkin HI LO... mungkin CS.... mungkin chart pattern aku pun tak pasti. Yang pasti ini lah yg aku tengah buat....

1...


2...

Sebagai langkah keselamatan aku trade ikut ceiling-floor yg color ungu tu... dan sekurang-kurangnya ada confirmation....